پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228502
«برجام» در کاهش دشمني آمريکا با ملت ايران «بي تاثير» بوده است
تاریخ انتشار : 1396/05/11 14:35:23
نمایش : 1781
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به بي تاثير بودن برجام درکاهش دشمني آمريکا با ملت ايران افزود: ذات سياست خارجي آمريکا اعمال نفوذ و فشار به منظور تسليم سازي و تحقير کشورهاي مخالف خود است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفتگويي رسانه اي با اشاره به بي تاثير بودن برجام درکاهش دشمني آمريکا با ملت ايران افزود: ذات سياست خارجي آمريکا اعمال نفوذ و فشار به منظور تسليم سازي و تحقير کشورهاي مخالف خود است و در اين مسير تمامي ابزارهاي نامشروع و شيطاني را نيز به خدمت مي گيرد.

وي فقدان هوشمندي و ابتکار در مجموعه هيئت حاکمه جديد آمريکا را فرصتي مناسب پيش روي دستگاه ديپلماسي کشور برشمرد و با قابل پيش بيني عنوان کردن رفتارامروز آمريکا در قبال برجام اظهار داشت: مجموعه اي از اقدامات در حوزه هاي تقنيني، فني، هسته اي، اقتصادي، سياسي  دفاعي و نظامي از سوي هيئت نظارت بر برجام تعيين گرديده که به صورت موازي و هماهنگ دنبال مي شوند.

شمخاني تحريم چند شخص و شرکت را بي تاثير بر استمرار مسير توسعه و رشد کشوري با مشخصات جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و اظهار داشت: آمريکا هر بار که آمريکا در حوزه هاي غير هسته اي تحريمي عليه اشخاص و نهادهاي ما وضع کرده، در همان حوزه يک دستاورد جديد را به بهره برداري رسانده ايم که بخشي از آن ها رسانه اي نيز نشده است.  

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: آمريکا به دنبال خروج از برجام با هزينه ايران است که قطعا اين فرصت از سوي ما در اختيار اين کشور قرار داده نخواهد شد. البته اين به مفهوم حفظ برجام با هر هزينه اي نيست.

شمخاني ارزش برجام به عنوان يک توافق بين المللي را در گرو احترام و اجراي آن از سوي همه طرفها وايجاد منافع يک سان براي امضاء کنندگان آن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت:  در حوزه سياسي نيز عملا ۵ کشور در برابر آمريکا قرار گرفته اند و همه آنها تصريحا و يا تلويحا آمريکا را ناقض برجام مي دانند که اين نيز دستاوردي سياسي براي ايران با  صرف کمترين هزينه مي باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يکي از دلايل عصبانيت آمريکا از شرايط فعلي را عدم توفيق اين کشور براي تغييرسياستهاي اصولي ايران در منطقه در شرايط پسا برجام دانست و افزود: از نظر جمهوري اسلامي ايران  براي مهار گاو خشمگين بايد انرژي او را به مسير دلخواه هدايت کرد تا بدون صرف هزينه اضافي و آسيب ديدن بتوان به هدف مورد انتظار رسيد.

شمخاني توسعه توان دفاعي بويژه برنامه هاي متعارف موشکي ايران را غير قابل مذاکره و از حقوق مسلم کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: قدرت دفاعي ايران تاکنون در برابر بسياري از تهديدات بازدارنده بوده  و در چارچوب دکترين دفاعي کشوربراي هر نوع تهديدي سلاح دفاعي متعارف لازم را طراحي و توليد خواهيم کرد.       وي توانمندي موشکي جمهوري اسلامي ايران را کاملا بومي و متناسب با تهديدات بالقوه کشور ذکر کرد و اظهار داشت: ضربه موشکي سپاه به تروريستهاي تکفيري در سوريه نشان داد که نيروهاي مسلح ايران متکي بر ظرفيتهاي داخلي در بالاترين سطح آمادگي براي پاسخگويي به هرگونه شيطنت و اقدام نا امن کننده عليه کشورمان هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html